Trendy, trendy i po trendach

T

Jeśli masz tak jak ja, to w styczniu czytasz sporo zestawień o trendach, oczekiwaniach i prognozach na kolejny rok. Klikasz, czytasz i już w lutym zastanawiasz się: co dalej ? Co zrobić, żeby potężna dawka inspiracji nie rozpłynęła się w powietrzu jak postanowienia noworoczne i tegoroczny śnieg? Wybrać, które trendy wdrożyć.

Które trendy wdrożyć - Części WspólneNawet jeśli założymy, że część trendów się powtarza, to i tak jest ich z reguły za dużo do udźwignięcia dla jednego eksperta od komunikacji wewnętrznej, a nawet dla jednej organizacji (swoją drogą to całkiem ciekawe pytanie, kto jest w stanie udźwignąć więcej, ale to na inny wpis). Tylko wybierać nie jest łatwo, bo dobry wybór wymaga dobrych kryteriów. To co powiesz na takie sprawdzone przez lata tradycji w sytuacji, która (przynajmniej w teorii) nie zakłada drugiej szansy. Zapraszam Cię, żeby popatrzeć na trendy w komunikacji wewnętrznej przez pryzmat amerykańskich tradycji ślubnych. A kto nam zabroni? ;)

Które trendy wdrożyć? – Coś nowego

Tak to już w świecie i w naszych organizacjach działa, że nowe narzędzie bardziej bawi niż sprzątanie starego, turkusowe organizacje klikają się bardziej niż zarządzanie partycypacyjne, a o motywację do czegoś zupełnie nowego najłatwiej. W pierwszej kolejności szukamy więc w trendach czegoś odkrywczego. I dobrze.

Dla własnego zdrowia, rozwoju i motywacji z trendów wybierz coś nowego.

Dla własnego zdrowia, rozwoju i motywacji z trendów wybierz sobie coś nowego. To może być drobiazg, ważne, żeby miał posmak nowości i niósł ze sobą przyjemny dreszczyk nieznanego.

Ja w tym roku skorzystam z tego, że dano mi do ręki wszystkie najnowsze zabawki do współpracy online w zespołach i zamierzam im zrobić poważne crash testy, żeby przekonać się, jak taki digital wygląda w organizacyjnej rzeczywistości.

Najnowsze trendy, bo i takie które dojrzeją w perspektywie 20 lat, znajdziesz w tym zestawieniu Natalii Hatalskiej.

Które trendy wdrożyć? – Coś Starego

Może jak i ja jesteś w trakcie wdrażania trendów z poprzedniego roku, a tu już o nowych mówią. Bez paniki. Gdybyśmy co roku koncentrowali się tylko na nowościach, pewnie nic by się nam nigdy nie udało wdrożyć.Trend nie zawsze jest synonimem nowości. Część z nich to rozwinięcie lub dojrzewanie, tego co już wcześniej przewidywaliśmy, a może nawet zaczęliśmy wdrażać.

Znajdź coś nad czym już pracujesz i nadaj temu nową energię.

Dlatego wśród  zestawień, które opublikowano w tym roku z pewnością znajdziesz coś, nad czym już pracujesz. I dobrze. Co o nich w tym roku napisali? Jak to zmienia Twoje podejście? Wybierz takie działanie, które już się dzieje i dzięki temu, co o trenach piszą, nadaj mu nową energię.

Ja wybieram dialog. Trend, o którym od dawna mówimy i który od dawna przepowiadamy, ale który zdecydowanie wymaga zmiany perspektywy w kontekście ostatnich badań i potrzeb coraz bardziej płaskich organizacji. Dialog to dla mnie także zaproszenie Moich Czytelników do rozmowy – skontaktuj się ze mną i opublikuj swój tekst na łamach Części Wspólnych.

Eksperci o trendach w komunikacji wewnętrznej w 2018 roku – wyjątkowa okazja, żeby porównać, co się zmieniło przez ostatnie 2 lata, a które trendy przybrały na sile.

Które trendy wdrożyć? – Coś pożyczonego

Pożyczaj.
Publikacje o trendach to też często okazja, żeby dowiedzieć się, co inni na ten rok planują i jak zamierzają się do tego zabrać. Namawiam Cię, żeby sobie jeden z takich pomysłów pożyczyć. Na wieczne nieoddanie. Tak – namawiam Cię do twórczej kradzieży. Z naciskiem na twórczej, bo przecież dobrze wiesz, że rozwiązania, które sprawdziło się w jednej organizacji, nie da się idealnie przekopiować do drugiej.

Ja w tym roku kradnę na potęgę, bo projekt zbudowania bazy wiedzy (która będzie później używana) zakłada przegląd i pożyczenie najlepszych praktyk  temacie.

A co planują szefowie komunikacji OBI, Atlas, Grupy Żywiec? Przeczytaj w tym zestawieniu przygotowanym przez Aude.

Które trendy wdrożyć? – Coś niebieskiego

Jak na przykład niebieskie migdały. A myślenie o niebieskich migdałach pomaga. Najgorsze co mogłoby Ci si w tej branży przydarzyć, to ograniczenie inspiracji do komunikacji, marketingu i zarządzania. Jakkolwiek szerokie byłyby to kategorie – to za mało.

Nie ograniczaj inspiracji do komunikacji, marketingu i zarządzania.
Może to objaw jakiejś bliżej niesprecyzowanej jednostki chorobowej, ale mi wszystko kojarzy się z komunikacją wewnętrzną. Niekończącą się kopalnią inspiracji jest dla mnie siatka połączeń tramwajowych w Krakowie, Sunday Sketches Christopha Niemanna i system komunikacji wizualnej lizbońskiego metra.

Dlatego, jeśli jeszcze przepastne otchłanie internetu nie zaprowadziły Cię do artykułów o trendach w innych obszarach – klikaj, chłoń i wybierz jeden.

Na przykład tu i tu – trendy zebrane przez Adobe.

W ten sposób luty rozpoczniesz z listą co najwyżej 4 wyzwań dla siebie i swojej organizacji. Aż chce się od razu zabrać do pracy! :)

Dodaj coś od siebie