START_egia

Autor:

Rozpoczynam cykl, jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji.

Zapraszam do wspólnego budowania. Od stycznia startuję z cyklem artykułów prowadzących przez kolejne etapy definiowania strategii komunikacji wewnętrznej. 6 pytań i 6 kroków, które pozwolą sprawnie i kompleksowo przyjrzeć się zaplanowanym już działaniom bądź też  je dopiero zaplanować. Będą i wskazówki i konkretne narzędzia, będą ważne pytania i garść inspiracji. Na dobry start w Nowy Rok.

A dlaczego? Bo jestem przekonana, że strategia przydaje się każdemu, kto zajmuje się komunikacją w organizacji. Z co najmniej trzech powodów.

Po pierwsze, strategia pomaga nazwać i powiązać ze sobą cele i działania, które chcemy i powinniśmy podjąć. Pozwala odszukać części wspólne i wzajemne relacje wydarzeń i komunikatów które planujemy, położyć na nie nacisk i dzięki temu wygenerować efekt synergii.

Po drugie, mówiąc o strategii komunikacji wewnętrznej, mówimy językiem osób, które zwykły decydować o budżetach, działaniach i roli komunikacji wewnętrznej w organizacji. Zdecydowanie łatwiej szukać zrozumienia i poparcia dla działań, kiedy tak niedookreślone terminy jak zaangażowanie i kultura organizacyjna zostaną wsparte sporą dawką strategicznego podejścia. Cele, priorytety, działania, mierniki – to zwykle słowa klucze podczas rozmów z prezesami i dyrektorami.

Po trzecie, strategia buduje pozycję komunikacji  (i Twoją) jako partnera biznesu. Jeśli organizacja nie wie, po co komunikuje to prawdopodobnie ugrzęźniesz w gąszczu surowych informacji, o realizacji jakichkolwiek wydarzeń będą decydowały niespodziewane rezerwy w budżecie, a Twoja rola będzie sprowadzona do redagowania gazetki firmowej i gaszenia pożarów. Strategia pomaga to zmienić .

Zatem najwyższa pora na strategię komunikacji wewnętrznej. STARTujemy w styczniu.

I jeszcze o komunikacji wewnętrznej

Trendy w komunikacji wewnętrznej | 2018 Nie pamiętam roku, żeby trendy w komunikacji wewnętrznej prezentowały się równie optymistycznie. Nadchodzi wyjątkowo dobry czas dla komunikacji w orga...
4 x 4 Z okazji 4 urodzin bloga, trochę blogowej kuchni. Najlepsze teksty o komunikacji wewnętrznej opublikowane na łamach Części Wspólnych, czyli urodzinowe...
Grudniowy town hall meeting Town hall meeting to specyficzne narzędzie komunikacji. Town hall meeting podsumowujący rok jest jeszcze bardziej specyficzny. Na co zwrócić uwagę prz...
Wypalona komunikacja wewnętrzna Być może to znasz. Zmęczone oczy, pesymistyczny obraz własnej roli, ujemne pokłady entuzjazmu do nowych zadań. Wypalenie zawodowe. Nie omija naszej br...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>