START_egia

S

Rozpoczynam cykl, jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji.

Zapraszam do wspólnego budowania. Od stycznia startuję z cyklem artykułów prowadzących przez kolejne etapy definiowania strategii komunikacji wewnętrznej. 6 pytań i 6 kroków, które pozwolą sprawnie i kompleksowo przyjrzeć się zaplanowanym już działaniom bądź też  je dopiero zaplanować. Będą i wskazówki i konkretne narzędzia, będą ważne pytania i garść inspiracji. Na dobry start w Nowy Rok.

A dlaczego? Bo jestem przekonana, że strategia przydaje się każdemu, kto zajmuje się komunikacją w organizacji. Z co najmniej trzech powodów.

Po pierwsze, strategia pomaga nazwać i powiązać ze sobą cele i działania, które chcemy i powinniśmy podjąć. Pozwala odszukać części wspólne i wzajemne relacje wydarzeń i komunikatów które planujemy, położyć na nie nacisk i dzięki temu wygenerować efekt synergii.

Po drugie, mówiąc o strategii komunikacji wewnętrznej, mówimy językiem osób, które zwykły decydować o budżetach, działaniach i roli komunikacji wewnętrznej w organizacji. Zdecydowanie łatwiej szukać zrozumienia i poparcia dla działań, kiedy tak niedookreślone terminy jak zaangażowanie i kultura organizacyjna zostaną wsparte sporą dawką strategicznego podejścia. Cele, priorytety, działania, mierniki – to zwykle słowa klucze podczas rozmów z prezesami i dyrektorami.

Po trzecie, strategia buduje pozycję komunikacji  (i Twoją) jako partnera biznesu. Jeśli organizacja nie wie, po co komunikuje to prawdopodobnie ugrzęźniesz w gąszczu surowych informacji, o realizacji jakichkolwiek wydarzeń będą decydowały niespodziewane rezerwy w budżecie, a Twoja rola będzie sprowadzona do redagowania gazetki firmowej i gaszenia pożarów. Strategia pomaga to zmienić .

Zatem najwyższa pora na strategię komunikacji wewnętrznej. STARTujemy w styczniu.

Dodaj coś od siebie