Jak długo pisać do szuflady?

Autor:

Mój przyjaciel od kilku lat prowadzi bloga. Nie promuje się, nie chwali, cieszy się kilkudziesięcioma czytelnikami. Czeka aż go odkryją i cierpliwie pisze (prawie) do szuflady. Zawsze, kiedy sprawdzam statystyki Części Wspólnych próbuję wykrzesać w sobie jego podejście. I przyznam szczerze – nie wiem, jak on to robi.

Być może przeżywasz podobne rozterki tworząc kolejną sekcję w Intranecie lub rozkręcając firmowego bloga, a Twój wysiłek nie przekłada się na oczekiwany wynik. I co wtedy – jak długo pisać do szuflady?

Jeśli to dopiero początki Twojego narzędzia, to nie trać jeszcze cierpliwości. Niezależnie od statystyk i kliknięć realizuj swój plan:

  • pisz regularnie,
  • dotrzymuj złożonych obietnic co do zawartości i terminów publikacji,
  • sygnalizuj zakres tematów, które zamierzasz poruszać,
  • pytaj i badaj potrzeby i dostosowuj do nich treść.

Nie od razu Kraków zbudowano. Czytelnicy tworzą sobie obraz danego narzędzia oceniając jego wiarygodność i przydatność na podstawie już opublikowanych treści. Daj sobie czas, żeby taki materiał zgromadzić i wypracować u odbiorców rytuał zaglądania.

Jeśli jednak Twoje narzędzie funkcjonuje już w organizacji długo (to w zależności od narzędzia może być kilka lub kilkanaście miesięcy), a zainteresowanie nim wciąż nie zachwyca, to:

  • dowiedz się, czy nie przypięto mu łatki (nudne, propagandowe, puste),
  • sprawdź, jak o nim mówią liderzy i dlaczego,
  • zadbaj o to, żeby informacja o tym, dlaczego warto z danego narzędzia korzystać (a nie tylko o tym, że jest) ponownie dotarła do wszystkich w organizacji,
  • zbuduj koalicję osób, które są treściami zainteresowane,
  • poszerz liczbę autorów,
  • oddaj przeprojektowanie narzędzia odbiorcom.

A jeśli i to nie zadziała, poważnie zastanów się nad zamknięciem narzędzia. To nie porażka. Organizacje się zmieniają, narzędzia których używają też mają prawo do zmian. Nawet tak radykalnych.

I jeszcze o komunikacji wewnętrznej

4 x 4 Z okazji 4 urodzin bloga, trochę blogowej kuchni. Najlepsze teksty o komunikacji wewnętrznej opublikowane na łamach Części Wspólnych, czyli urodzinowe...
Grudniowy town hall meeting Town hall meeting to specyficzne narzędzie komunikacji. Town hall meeting podsumowujący rok jest jeszcze bardziej specyficzny. Na co zwrócić uwagę prz...
Informacyjny detoks Less is more? Nie dla szefów Twittera. Tydzień temu serwis pochwalił się, że da swoim użytkownikom więcej - dokładnie 100% więcej - zwiększając liczbę...
Czy wdrożenie social media pobudzi dialog w organi... Mamy sygnały, że komunikacja wewnętrzna w naszej organizacji nie jest wystarczająco angażująca. Mało kto zagląda do intranetu, ludzie rzadko czytają o...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>