BuCom2014: Pytania i inspiracje

B

Jeżeli IABC/Poland Business Communication Forum 2014 ma definiować trendy w komunikacji w biznesie na kolejny rok, to słowami kluczowymi będą spójność, zaangażowanie i zindywidualizowane traktowanie klienta. A wszystko podane strategicznie.

Spójność.
To, że jest kluczowa dla zgromadzonych na sali było oczywiste. To, że będzie wyzwaniem w świecie sieci i znacznej segmentacji rynku stawało się równie oczywiste z każdym kolejnym wystąpieniem. Szczególnie Anna Szubert opowiadająca o budowaniu własnego wizerunku nie pozostawiła tu żadnych złudzeń. Aż strach coś teraz napisać na blogu ;)

Zaangażowanie.
I nie tylko pracowników, ale i klientów. Dawno nie byłam na wydarzeniu tak skoncentrowanym na budowaniu relacji z klientem. Zafascynowana słuchałam podejścia Joanny Hirsz-Kropińskiej do customer experience. Stwierdzenia, które znam z obszaru budowania zaangażowania pracowników wielokrotnie pojawiały się podczas konferencji w sprzedażowym kontekście. Gdzie zastosowano je najpierw? I czy traktowanie pracowników jak klientów sprawdza się w budowaniu zaangażowania? Ale to już temat na inną konferencję.

Klient jako grupa jednostek, a nie jednorodny tłum.
Czyżby grupa docelowa stawała się passé? Prezentacje przedstawicieli Getfound, FreshMail oraz Salesmanago pokazały, że grono klientów dzieli się dziś na jak najdrobniejsze grupy, żeby dotrzeć ze spersonalizowanym komunikatem do indywidualnego odbiorcy. Każda z tych prezentacji pokazywała dobrodziejstwa najnowszych narzędzi online. I znowu pytanie: czy to możliwości techniczne, które umożliwiają nam tak silne zindywidualizowanie przekazu kreują taki trend, czy jest to odpowiedź na rzeczywiste potrzeby klientów? A co z poczuciem wspólnoty? I po raz kolejny – jak to wykorzystać w komunikacji wewnętrznej?

A na deser strategia.
I trudno się dziwić. Na tak zwany „żywioł” nie da się tak złożonych i zróżnicowanych działań skoordynować.

Dodaj coś od siebie