Blog

START_egia: Kto?

S

Z cyklu jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji. Pora zastanowić się, kto powinien być naszym nadawcą i jak zbudować strategię komunikacji wewnętrznej, żeby mu pomóc. Wróćmy zatem na chwilę do notatek z poprzednich etapów. Definiowanie celu strategii zaprowadziło nas do osób, które potrafią określić wizję i wartości organizacji. Oto i pierwsza grupa...

Smart

S

Sezon targów pracy za pasem. W działach HR i PR trwają teraz ostatnie szlify tekstów ulotek reklamowych oraz stron poświęconych rekrutacji. W marcu okaże się, że wśród nas funkcjonują wyłącznie firmy innowacyjne, zatrudniające specjalistów, oferujące pracę w wyjątkowej atmosferze, stawiające na rozwój swoich pracowników i pracę zespołową. Ciekawe, czy znajdzie się ktoś odważny przyznać, że w...

START_egia: Komu?

S

Z cyklu jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji. Mądrzy ludzie powiadają – posłuchaj zanim powiesz. I na tym trzeba się przede wszystkim skupić podczas kolejnego etapu budowania strategii komunikacji wewnętrznej. Na słuchaniu. Nie uda się bowiem zbudować skutecznej strategii komunikacji wewnętrznej bez dobrej znajomości naszych odbiorców...

START_egia: CO?

S

Z cyklu jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji.
Pierwszy krok za nami – wiemy, po co się w organizacji komunikujemy i jaki jej obraz chcemy w ten sposób zbudować lub wzmocnić. Pora na kolejne pytanie: co będzie treścią komunikacji w naszej organizacji?
Niestety odpowiedź na pytanie co? przychodzi nam zbyt łatwo.

START_egia: Po co?

S

Z cyklu:  jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji? Nie po co nam strategia komunikacji, bo na ten temat kilka słów już padło, ale po co chcemy się komunikować. Jaki efekt chcemy naszymi działaniami osiągnąć? Najczęstsza odpowiedzi, którą słyszę na tak zadane pytanie, brzmi „chcemy, żeby informacja od kierownictwa docierała bez zakłóceń do...

START_egia

S

Rozpoczynam cykl, jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji. Zapraszam do wspólnego budowania. Od stycznia startuję z cyklem artykułów prowadzących przez kolejne etapy definiowania strategii komunikacji wewnętrznej. 6 pytań i 6 kroków, które pozwolą sprawnie i kompleksowo przyjrzeć się zaplanowanym już działaniom bądź też  je dopiero zaplanować. Będą i...

Jesteś pracodawcą? Zatem wizerunek już masz.

J

I to wcale nie jest dobra wiadomość. A to dlatego, że w Polsce pracodawca to według pracowników wciąż jeszcze osoba, która chce ich wykorzystać.  Jak to wygląda w praktyce? Po  miesiącach wyliczeń i prognoz, pod presją działu HR i kierowników, dyrektor firmy w końcu decyduje się na zarezerwowanie w budżecie na przyszły rok pewnej puli na podwyżki. Przekonany, że  to dobra wiadomość, zostawia ją...

Surowo, czyli obiektywnie

S

Zatrudniliśmy w tym roku 173 osoby. I co z tego? Rozwijamy się, jest przyszłość przed nami? A może mamy kiepską efektywność i potrzeba więcej rąk do pracy? Ci nowi coraz gorzej sobie radzą. To ciekawe, ile osób w tym roku odeszło, skoro aż 173 musieli zatrudnić? Ciekawe, gdzie będą siedzieć? Może będę musiał zmienić pokój? Pewnie dostawią nam biurka, a i tak już się ruszyć nie da. Przydzielą mi...