Blog

Jak długo pisać do szuflady?

J

Mój przyjaciel od kilku lat prowadzi bloga. Nie promuje się, nie chwali, cieszy się kilkudziesięcioma czytelnikami. Czeka aż go odkryją i cierpliwie pisze (prawie) do szuflady. Zawsze, kiedy sprawdzam statystyki Części Wspólnych próbuję wykrzesać w sobie jego podejście. I przyznam szczerze – nie wiem, jak on to robi.
Być może przeżywasz podobne rozterki

Budujemy netykietę

B

Był kiedyś taki film „You’ve got mail”, w którym radosny i ciepły głos informował uradowaną Meg Rayan o nowej wiadomości. Były kiedyś czasy bez spamu i dziesiątek maili dziennie, kiedy nowa wiadomość była wydarzeniem. I to wydarzeniem radosnym. Dzisiaj dźwięk programu informującego o nowym e-mailu brzmi jak głaz toczący się po rumowisku, spod którego ledwo wystaje mój laptop. Daleko do...

Keep Calm and Communicate

K

Komunikacja wewnętrzna rodzi się w mrokach zaciemnionego przed bombardowaniami Londynu, gdzie brytyjskie Ministerstwo Informacji w przytłumionym świetle lampek biurowych przygotowuje kolejną kampanię informacyjną. Trzeba przypomnieć mieszkańcom, jak mają zachowywać się podczas wojny. Trzeba przekonać, co powinni czuć wobec wrogich nalotów i wrogiej propagandy. II wojna światowa toczy się równie...

Rakiem

R

Czyli jak wycofać się z klasą?
Inicjatywa pracowników po pierwszych miesiącach zapału wytraca na szybkości i zamiera. Po roku testowania nowego strategicznego kierunku, okazuje się, że nie tędy droga i dalszych działań w tym obszarze już nie przewidujemy. Nie udaje się nam zebrać chętnych na planowane warsztaty.
Bywa.  Czasem trzeba się wycofać.

Święta, święta i …?

Ś

Kiedy na przestrzeni dwóch tygodni mamy kumulację świąt wszelkiego rodzaju – od religijnych, przez państwowe, po świeckie – nie mam wątpliwości. Każdy potrzebuje świąt. I wyjątkowo nie boję się tu słowa „każdy”, bo nie ja to wymyśliłam, ale Kohelet ponad 2300 lat temu. A to oznacza, że Twoja organizacja nie jest tu żadnym wyjątkiem.
Ale świętowanie do łatwych nie należy.

START_egia: Jak?

S

Z cyklu jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji.
To już ostatnie pytanie, na które potrzebujemy odpowiedzieć, zanim nasza strategia komunikacji wewnętrznej będzie gotowa. Jakimi narzędziami chcemy się posługiwać w naszej organizacji?
Celowo stawiam je na końcu, bo mam wrażenie, że daliśmy się nabrać mitycznej mocy narzędzi.

START_egia: Kiedy?

S

Z cyklu jak strategia komunikacji wewnętrznej pomaga wystartować specjalistom ds. komunikacji.
O ironio – tekst o terminach w komunikacji, publikuję z opóźnieniem! A przecież w komunikacji liczy się czas. A co konkretnie? Na studiach nauczyli mnie odpowiadać „to zależy”, spróbuję jednak sformułować kilka zasad podpowiadających kiedy komunikować.