Blog

Szczerość – przyszłość komunikacji wewnętrznej

S

Szczerze mówiąc, rzadko się z pojęciem szczerości w biznesie spotykam. Spójność – jasne. Rzetelność – tak. Przejrzystość – prędzej. Ale szczerość? Szczerość czyni nas zbyt podatnymi na zranienie, żeby obroniła się w biznesowym świecie twardych graczy. Ale mimo to chcę (może naiwnie) wierzyć, że nadchodzi jej czas.

Transparentność – przyszłość komunikacji wewnętrznej

T

O ile personalizacja wydaje się tak pilna i potrzebna, że aż trudno uznać ją za przyszłość komunikacji wewnętrznej, o tyle transparentność budzi zdecydowanie inne uczucia. Już widzę przerażenie na twarzach szefów, którym powiemy o jawności takich na przykład wynagrodzeń wewnątrz organizacji, a tu jeszcze dzielić się tą informacją z całym światem. Co tam szefowie – sama nie wiem, czy chciałabym...

Personalizacja – przyszłość komunikacji wewnętrznej

P

To nie jest tekst o trendach w komunikacji wewnętrznej w 2017. Tych było już wiele i na tyle dobrych, że nie chcę się powtarzać. To jest tekst o zjawiskach i zmianach w świecie pracy, które mają potencjał wywrócić nasze rozumienie komunikacji wewnętrznej do góry nogami. Chyba, że zaczniemy działać już dziś i zamiast bolesnej przewrotki, zafundujemy sobie przyjemną ewolucję.

Matryca narzędzi komunikacji wewnętrznej

M

Matryca narzędzi komunikacji wewnętrznej to moje ulubione narzędzie, które wspiera pracę w komunikacji w organizacji. A że na wsparciu i profesjonalizacji speców od komunikacji wewnętrznej mi zależy, to mam dla Ciebie nie tylko przykład takiej matrycy, ale i przewodnik po procesie jej budowania i wykorzystywania.

Dla kogo pracuje komunikacja wewnętrzna?

D

Czy spotykasz się z rozważaniami dla kogo pracują finanse albo HR albo PR? Ja rzadko. Jest rzeczą raczej oczywistą, że wszystkie te funkcje wspierają zarząd firmy w zarządzaniu organizacją. Tymczasem rozmowy o tym, dla kogo pracuje komunikacja wewnętrzna, odbywam zdecydowanie zbyt często, żeby uznać to pytanie za czysto retoryczne.

Kierunek specjalizacja

K

Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem. To rzeczywistość komunikacji wewnętrznej. I dobrze, bo dzięki temu codzienna praca ciekawsza i człowiek ma więcej fachów w dłoni. Taki stan nie będzie jednak trwał w nieskończoność. Nasze organizacje będą rosły, komunikacja w nich będzie się demokratyzowała, a od Ciebie, jako speca od komunikacji wewnętrznej zacznie się wymagać, nomen omen, specjalizacji. W...

Narzędzia dla komunikacji wewnętrznej

N

Wyobraź sobie całkowicie abstrakcyjną sytuację. Samolotem podróżują eksperci wszystkich kluczowych organizacyjnych funkcji – od produkcji po sprzedaż, od obsługi klienta po hr. Lot przebiega normalnie, ale nagle w kabinie spada ciśnienie i pojawiają się maseczki tlenowe. Ekspert komunikacji wewnętrznej biegnie poprosić stewardesy o powtórzenie instrukcji nakładania maseczek i pilota o komunikat...

Spotkanie nie jest pracą

S

Spotkanie to narzędzie jak każde inne. Jak z niego korzystać? Czego unikać, a co robić, żeby ze wspólnie spędzonego czasu wycisnąć jak najwięcej korzyści? Do rozmowy zaprosiłam Olę Budzyńską. Ola – ekspertka od zarządzania sobą w czasie, znana jako Pani Swojego Czasu, ma za sobą setki dni szkoleniowych w dużych organizacjach. Dzięki temu o spotkaniach i związanych z nimi bolączkach wie prawie...

Wiosna w HR

W

Jedna jaskółka wiosny nie czyni. A sześć? Gdyby zjawiska, na które chcę dziś zwrócić Twoją uwagę, stały się standardem, mielibyśmy wiosnę nie tylko w HR ale i w komunikacji wewnętrznej. Czytaj i powiedz, czy to wyłącznie moje życzeniowe myślenie, czy może to już wiosna w HR na horyzoncie?