Blog

7 przykładów, jak metafora wojny szkodzi

7

Nie można być trochę w stanie wojny – włączenie takiego opisu rzeczywistości w Twojej organizacji wszczepia w nią określone przekonania, które zaczynają mocno kształtować organizacyjną kulturę. I nawet jeśli przyniesie chwilową mobilizację, to na dłuższą metę metafora wojny szkodzi Twojej organizacji. A to dlatego, że metaforę wojny bierzesz z całym dobrodziejstwem inwentarza. A uwierz mi, to nie...

Deficyt zaufania

D

Ostatnie wyniki Edelman Trust Barometer nie pozostawiają złudzeń. Deficyt zaufania stał się rzeczywistością prawie na całym świecie. Czy to powinno zmienić sposób, w jaki kształtujemy komunikację wewnętrzną? Zdecydowanie tak. Jak? Oto kilka pomysłów przetestowanych w naszej ojczyźnie – kraju o jednym z najniższych wskaźników zaufania w Europie.

Szczerość – przyszłość komunikacji wewnętrznej

S

Szczerze mówiąc, rzadko się z pojęciem szczerości w biznesie spotykam. Spójność – jasne. Rzetelność – tak. Przejrzystość – prędzej. Ale szczerość? Szczerość czyni nas zbyt podatnymi na zranienie, żeby obroniła się w biznesowym świecie twardych graczy. Ale mimo to chcę (może naiwnie) wierzyć, że nadchodzi jej czas.

Transparentność – przyszłość komunikacji wewnętrznej

T

O ile personalizacja wydaje się tak pilna i potrzebna, że aż trudno uznać ją za przyszłość komunikacji wewnętrznej, o tyle transparentność budzi zdecydowanie inne uczucia. Już widzę przerażenie na twarzach szefów, którym powiemy o jawności takich na przykład wynagrodzeń wewnątrz organizacji, a tu jeszcze dzielić się tą informacją z całym światem. Co tam szefowie – sama nie wiem, czy chciałabym...

Personalizacja – przyszłość komunikacji wewnętrznej

P

To nie jest tekst o trendach w komunikacji wewnętrznej w 2017. Tych było już wiele i na tyle dobrych, że nie chcę się powtarzać. To jest tekst o zjawiskach i zmianach w świecie pracy, które mają potencjał wywrócić nasze rozumienie komunikacji wewnętrznej do góry nogami. Chyba, że zaczniemy działać już dziś i zamiast bolesnej przewrotki, zafundujemy sobie przyjemną ewolucję.

Matryca narzędzi komunikacji wewnętrznej

M

Matryca narzędzi komunikacji wewnętrznej to moje ulubione narzędzie, które wspiera pracę w komunikacji w organizacji. A że na wsparciu i profesjonalizacji speców od komunikacji wewnętrznej mi zależy, to mam dla Ciebie nie tylko przykład takiej matrycy, ale i przewodnik po procesie jej budowania i wykorzystywania.

Dla kogo pracuje komunikacja wewnętrzna?

D

Czy spotykasz się z rozważaniami dla kogo pracują finanse albo HR albo PR? Ja rzadko. Jest rzeczą raczej oczywistą, że wszystkie te funkcje wspierają zarząd firmy w zarządzaniu organizacją. Tymczasem rozmowy o tym, dla kogo pracuje komunikacja wewnętrzna, odbywam zdecydowanie zbyt często, żeby uznać to pytanie za czysto retoryczne.

Kierunek specjalizacja

K

Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem. To rzeczywistość komunikacji wewnętrznej. I dobrze, bo dzięki temu codzienna praca ciekawsza i człowiek ma więcej fachów w dłoni. Taki stan nie będzie jednak trwał w nieskończoność. Nasze organizacje będą rosły, komunikacja w nich będzie się demokratyzowała, a od Ciebie, jako speca od komunikacji wewnętrznej zacznie się wymagać, nomen omen, specjalizacji. W...