Szczerość – przyszłość komunikacji wewnętrznej

Szczerze mówiąc, rzadko się z pojęciem szczerości w biznesie spotykam. Spójność – jasne. Rzetelność – tak. Przejrzystość – prędzej. Ale szczerość? Szczerość czyni nas zbyt podatnymi na zranienie, żeby obroniła się w biznesowym świecie twardych graczy. Ale mimo to chcę (może naiwnie) wierzyć, że nadchodzi jej czas. Czytaj dalej

Transparentność – przyszłość komunikacji wewnętrznej

O ile personalizacja wydaje się tak pilna i potrzebna, że aż trudno uznać ją za przyszłość komunikacji wewnętrznej, o tyle transparentność budzi zdecydowanie inne uczucia. Już widzę przerażenie na twarzach szefów, którym powiemy o jawności takich na przykład wynagrodzeń wewnątrz organizacji, a tu jeszcze dzielić się tą informacją z całym światem. Co tam szefowie – sama nie wiem, czy chciałabym, żeby moje wynagrodzenie było jawne.

Raport Natalii Hatalskiej „Praca: Scenariusze przyszłości” nie pozostawia jednak wątpliwości. Transparentność to przyszłość komunikacji wewnętrznej. W perspektywie 5 do 20 lat czeka nas konfrontacja z oczekiwaniem coraz większej przejrzystości działań. Czytaj dalej

Personalizacja – przyszłość komunikacji wewnętrznej

To nie jest tekst o trendach w komunikacji wewnętrznej w 2017. Tych było już wiele i na tyle dobrych, że nie chcę się powtarzać. To jest tekst o zjawiskach i zmianach w świecie pracy, które mają potencjał wywrócić nasze rozumienie komunikacji wewnętrznej do góry nogami. Chyba, że zaczniemy działać już dziś i zamiast bolesnej przewrotki, zafundujemy sobie przyjemną ewolucję. Czytaj dalej

Kierunek specjalizacja

Sam sobie sterem, żeglarzem, okrętem. To rzeczywistość komunikacji wewnętrznej. I dobrze, bo dzięki temu codzienna praca ciekawsza i człowiek ma więcej fachów w dłoni. Taki stan nie będzie jednak trwał w nieskończoność. Nasze organizacje będą rosły, komunikacja w nich będzie się demokratyzowała, a od Ciebie, jako speca od komunikacji wewnętrznej zacznie się wymagać, nomen omen, specjalizacji.

W jakim kierunku się zatem specjalizować i rozwijać?  Czytaj dalej

Narzędzia dla komunikacji wewnętrznej

Wyobraź sobie całkowicie abstrakcyjną sytuację. Samolotem podróżują eksperci wszystkich kluczowych organizacyjnych funkcji – od produkcji po sprzedaż, od obsługi klienta po hr. Lot przebiega normalnie, ale nagle w kabinie spada ciśnienie i pojawiają się maseczki tlenowe. Ekspert komunikacji wewnętrznej biegnie poprosić stewardesy o powtórzenie instrukcji nakładania maseczek i pilota o komunikat uspokajający. Wszyscy stosują się do instrukcji, uspokajają ich słowa pilota, samolot odzyskuje równowagę i spokojnie leci dalej. Pełen sukces. Tylko nasz ekspert komunikacji wewnętrznej ledwo dycha i prawie omdlały jako ostatni sięga po swoją maseczkę z tlenem. Czytaj dalej

Spotkanie nie jest pracą

Spotkanie to narzędzie jak każde inne. Jak z niego korzystać? Czego unikać, a co robić, żeby ze wspólnie spędzonego czasu wycisnąć jak najwięcej korzyści? Do rozmowy zaprosiłam Olę Budzyńską. Ola – ekspertka od zarządzania sobą w czasie, znana jako Pani Swojego Czasu, ma za sobą setki dni szkoleniowych w dużych organizacjach. Dzięki temu o spotkaniach i związanych z nimi bolączkach wie prawie wszystko. I specjalnie dla Ciebie dzieli się swoją wiedzą. Czytaj dalej