Narzędzia dla komunikacji wewnętrznej

Wyobraź sobie całkowicie abstrakcyjną sytuację. Samolotem podróżują eksperci wszystkich kluczowych organizacyjnych funkcji – od produkcji po sprzedaż, od obsługi klienta po hr. Lot przebiega normalnie, ale nagle w kabinie spada ciśnienie i pojawiają się maseczki tlenowe. Ekspert komunikacji wewnętrznej biegnie poprosić stewardesy o powtórzenie instrukcji nakładania maseczek i pilota o komunikat uspokajający. Wszyscy stosują się do instrukcji, uspokajają ich słowa pilota, samolot odzyskuje równowagę i spokojnie leci dalej. Pełen sukces. Tylko nasz ekspert komunikacji wewnętrznej ledwo dycha i prawie omdlały jako ostatni sięga po swoją maseczkę z tlenem. Czytaj dalej

Spotkanie nie jest pracą

Spotkanie to narzędzie jak każde inne. Jak z niego korzystać? Czego unikać, a co robić, żeby ze wspólnie spędzonego czasu wycisnąć jak najwięcej korzyści? Do rozmowy zaprosiłam Olę Budzyńską. Ola – ekspertka od zarządzania sobą w czasie, znana jako Pani Swojego Czasu, ma za sobą setki dni szkoleniowych w dużych organizacjach. Dzięki temu o spotkaniach i związanych z nimi bolączkach wie prawie wszystko. I specjalnie dla Ciebie dzieli się swoją wiedzą. Czytaj dalej

Jak (nie) mówić o pieniądzach w organizacji?


Jadę taksówką. Mijamy właśnie sporą firmę i kierowca zagaja:
– Mój brat tu pracuje.
– I jak mu się podoba?
– Ostatnio to średnio. Obiecali premie 600zł, a dali po 230zł.

Zbliża się czas finansowych obietnic. Premie, podwyżki, zamknięcie roku finansowego znowu pojawią na komunikacyjnej agendzie. Tematy, w których przynajmniej o jedno nie musisz się martwić (i właściwie tylko o jedno) – o uwagę odbiorców. Masz ją jak w banku.

Tym bardziej głupio popełnić gafę wobec tak zaangażowanego audytorium. Oto kilka sugestii, jak (nie) mówić o pieniądzach w organizacji. Bez dalszych wstępów i historii – w końcu czas to pieniądz. Czytaj dalej

Trendy w komunikacji wewnętrznej | 2016

Przywództwo komunikacyjne, strategiczne partnerstwo, zintegrowana komunikacja menedżerska, informacyjny i narzędziowy detoks, jakość, skuteczność, dialog, relacje i wartości. Z ogromną przyjemnością prezentuję na łamach Części Wspólnych opinie ekspertek, których zdanie o zarządzaniu ludźmi i komunikacji wewnętrznej wyjątkowo cenię. Oto jakie trendy w komunikacji wewnętrznej w 2016 roku przewidują Joanna Malinowska-Parzydło, Urszula Płosarek, Paulina Basta, Magdalena Selwant-Różycka, Maja Biernacka i Monika Sońta.
Czytasz i wiesz, na co się w 2016 roku przygotować. Zapraszam. Czytaj dalej

ABC komunikacji wewnętrznej

Może właśnie kończysz pierwszy rok swojej pracy w komunikacji wewnętrznej. Może kolejny. Być może za Tobą rozmowa oceniająca, a może właśnie się do niej przygotowujesz. A może sam jesteś sobie sterem, żeglarzem, okrętem i możesz liczyć tylko na własną ocenę. I jak? Zastanawiasz się, czy już jesteś specem komunikacji wewnętrznej? Czy już możesz odetchnąć, że komunikacja wewnętrzna nie jest Ci straszna? Potrzebujesz potwierdzenia, że abc, ba cały alfabet komunikacji wewnętrznej masz już w małym paluszku? Czytaj dalej

Social media w organizacji

Wyrzuć intranet w obecnej wersji, odinstaluj każde narzędzie, którego nie używasz, a do promocji polityk mediów społecznościowych zatrudnij alpakę (tak, to zwierzę podobne do lamy). O social media w organizacji, czyli obiecane notatki z listopadowego SmileLondon i debaty podczas #e-biznes festiwal, do której zaprosili mnie Magdalena Grochala i Łukasz Majewski (Komu Komunikacja).

Nie – to nie będzie tekst o tym, czy wewnątrz organizacji jest miejsce dla mediów społecznościowych, czy nie. Bo jest. Tak samo jak kiedyś było miejsce dla gazet, później radiowęzłów, z czasem dla portali internetowych. Czytaj dalej